tirsdag den 7. februar 2012

Hønen eller ægget..?


Til de læsere, der ikk ved det, så arbejder jeg med børn til dagligt - og blev i dag stillet følgende spørgsmål: "Sanne, min mor, der er sygeplejeske har prøvet at forklare mig, hvordan man får børn, men jeg forstod det ikk helt, kan du forklare mig det..?" 



Så var Frk. Mortensen sgu på den - er af den overbevisning, at hvis man spørger på en ordentlig måde, fortjener man også et ordentligt svar, omvendt skulle et barnehoved også kunne forstå det og havde måske ikk helt lyst til at kalde alle "tingene" for deres rigtige navn, men her kommer et par eksempler fra den forklaring jeg rodede mig ud i:


"Altså, du er med på, at høns lægger æg ikk, det gør damer på en måde også" :D


Mandens kønsorgan fik tilnavnet "diller daller" og lavede det meget flotte "bolle-signal", hvor pege- og tommelfinger på den ene hånd laver en cirkel og pegefingeren på den anden hånd agerer "diller dalleren" der går ind i cirklen :D 


Dernæst blev sæd omdøbt til haletudser - og ja, der blev grinet en del, mens min forklaring stod på, dog gik pigen fra bordet og følte hun nu havde styr på det - og det var jo netop meningen med det hele..! :) 

1 kommentar:

  1. haha, hvor er det godt fundet på!:-) jeg var sammen med mine små kusiner en dag sidste år, hvorefter den yngste på dengang 4 år spørger min søster, hvordan man får børn.
    Min søster svarer: "det handler om blomsterne og bierne". Min kusine sidder og kigger lidt,og så siger hun: "nej altså... hvordan får mennesker børn?"
    Det var svært at holde masken!

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...