mandag den 3. september 2012

Så la´ da vær´..!


(Kilde: Google)

Mit imaginære korthus væltede i går, det gør det desværre med jævne mellemrum, særligt, når tingene ikk går efter "min plan i hoved". Synes ikk jeg er den dominerende type, der for enhver pris skal have min vilje, men kan godt lide, at der er styr på tingene og afviger det så lidt fra planen, ja så er helved løs - ihvertfald inde i mit hoved. 

Hader den følelse, for sideløbende kan jeg have en masse rationelle tanker kørende "det er ikk verdens undergang, personen kommer jo bare lidt senere" osv. men som oftest kan jeg simpelthen ikk ryste følelsen af, at min verden braser sammen af mig 
- og hvad dælen går det ud på..?

Har arbejdet en del med at give ansvar fra mig/sige nej på det sidste - og hvor ville det være fantastisk lige at få denne her med også..! Er i det mindste nået dertil, hvor jeg (for det meste) husker at indvie de pågældende personer om min "hoved-plan" 
- pænt svært at handle efter en plan man ikk har kendskab til..! :D 

Please sig der er nogen af Jer, der har det på samme måde 
- og måske man er så heldig, at I har nogen fif til at komme det til livs..?

3 kommentarer:

  1. Blot en lille tanke fra mig :)

    Har selv været der, hvor "jeg godt kan lide, at der er styr på tingene.." - til stor frustration i mit hoved, når tingene, så ikke bliver som forventet....

    Jeg er selv god til at presse "overlæggeren" meget højt op - måske så højt, at jeg er den eneste, som aner, at den er der oppe.... hvilket resultere i, at ingen forstår mine frustrationer....

    For ikke at blive ved med at skuffe mig selv (- altså over andres præsterende), har jeg prøvet at vende "overlæggeren" på hovedet.... altså forvente "det ringeste muligt"... så kan man kun blive gladeligt overrasket....

    Sammenlignet med arbejdsmarkedet, hvor ordsproget "ingen er stærkere end det svageste led" ofte anvendes.....

    Altså skrue ned for dine egne forventninger... hvis du ved, at "en" altid kommer for sent, jamen, så lad være med at stresse rundt, for at nå noget til tiden - hvis den "en" så endelig skulle komme til tiden, så vil "en" alligevel aldrig opdage, at du er bagud - "en" er jo vant til, at tiden ikke er så vigtig i vedkommendes verden....

    Stof til eftertanke - det, som "ikke gik efter dit hoved" - er det så vigtig i forhold til udgangspunktet ?

    SvarSlet
  2. Ååååååååååååååååååååååååååååååååååh...... Hvor jeg dog bare kender det... Ååååååååååååååååååååååh... KÆMPE kaotisk frustration..

    Det der hjælper mig, er, ikke at forvente noget som helst. Så kan folk aflyse, kommer for tidligt eller for sent.. Og det rør mig ikke...

    SvarSlet
  3. Jeg vil meget gerne have kontrol over tingene.
    Fx da jeg gik i skole og arbejdede i grupper, tog jeg altid leder rollen, fordi jeg ville være sikker på, at vi nåede at gøre tingene færdig.

    Eller herhjemme da vi tidligere lavede madplan, ville jeg skrive det ned, fordi det skulle gøres på min måde, og jeg skulle nok krydse tingene af listen, når vi handlede. Til sidst blev jeg ret stresset af det, fik ondt i maven hver gang.
    Så har "givet" Casper lidt af ansvaret. Var svært i starten, fordi ville helst have, tingene blev gjort på min måde.
    Nu kan han godt skrive huskeseddel, og det bliver dog ikke gjort på min måde, men nu kribler det ikke i fingerne.

    Synes, jeg er blevet bedre til at "ligge" kontrollen væk.
    Men jeg gjorde det også først til at starte med, pga. jeg fik mavesmerter hver gang, jeg skrev huskeseddel og hver gang, vi handlede.

    www.dyreglad-pige.blogspot.com

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...