tirsdag den 3. juni 2014

Ornli syg flute


Smagte for første gang denne hjemmebagte herlighed, da M og jeg var inviteret til parmiddag, 
hos en af mine veninder og hendes kæreste for et par uger siden - har efterfølgende selv måtte kaste mig 
ud i tilberedelsen af det - for yummy et flute..! Har i det sidste lange stykke tid ikk spist så meget stivelse, både fordi min kostplan ikk tillader det og fordi det giver mig sindsyg meget luft i maven 
(bonusinfo :D), men det her er altså både kalorierne og den udspilede mave værd..!


Opskrift (3 krydderurteflute)

* 1 pk gær
* 6 dl vand (lunkent)
* 3-4 tsk salt
* 3 spsk hakket persille
* 3 spsk hakket purløg
* 3 spsk hakket basilikum
* 750 gr hvedemel
* 250 gr grahamsmel

Pensling: vand


Fremgangsmåde:

Rør gæren ud i vandet

Tilsæt de øvrige ingredienser og ælt dejen godt igennem

Sæt den til hævning et lunt sted ca. 1 time

Slå dejen ned og del den i 3 kugler - tril hver kugle til en ensartet, 
aflang pølse i bagepladens længde

Læg flutene på pladen og lad dem efterhæve i 10-15 min

Tænd ovnen på 225 grader

Rids evt. flutene og pensl med vand

Sæt pladen midt i ovnen og bag flutene i ca. 25 min

Pensl 2 gange med koldt vand under bagningen



- og så lige et lag tandsmør (hjemmerørt krydderurte-/hvidløgssmør), SÅ kører det..! :)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...