fredag den 1. marts 2013

"Du lugter af karry"


- og straks tror man, at det er videoklippet med Amalie og hendes mor, der toner frem
- men frygt ikk, det er SÅ meget bedre, særligt, hvis du ligesom jeg, 
engang imellem mangler lidt inspiration til aftensmaden..! :)

(Kilde: Arla.dk)

Er tilmeldt Arla´s uge-madplan og faldt over denne her lækre og ret så nemme karryret:

Hovedret til 2-3 personer:
 (står 4 i den oprindelige opskrift, men synes jeg ikk helt der er nok til) 

Kyllingefileter (ca. 600 gr.)
1/2 liter hønseboullion 
lidt salt og peber

Karrydressing:

1 spsk. olie (eller anden flydende fedtstof)
1 spsk. karry
1 rødløg i ringe
1 lille, fintsnittet hvidløg
250 gr. fromage frais
1 spsk. citron- eller limesaft
1 tsk. sirup eller honning
1 spsk. fintrevet, frisk ingefær
salt og peber

Tilbehør:

1 salathoved
1 mango
1 agurk
6 pitabrød 


Fremgangsmåde:

Læg kyllingefileterne i en sauterpande med bouillon og lad dem simre under låg i ca. 12 min.
Drys fileterne med salt og peber og hold dem varme.

Karrydressing: Lad fedtstoffet blive varmt i en pande, tilsæt karry og lad det bruse af. 
Svits rødløg og hvidløg i ca. 3 min. Hæld løgene over i en skål og rør fromage frais i. 
Tilsæt citron-/limesaft, sirup/honning, ingefær, salt og peber. Smag til.
Skyl salatbladene og skær mango og agurk i tynde skiver. 
Skær kyllingekødet i skiver og anret med salat, mango, agurk og karrydressing. 
Server med lune pitabrød.

Enjoy - og lad mig vide, hvad I syntes om det..! :)


Følg mig på FBBloglovin :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...