torsdag den 28. marts 2013

That´s how the cookie crumbles..?


(Kilde: Google)

Ved godt mange af os, de næste par dage, skal igennem madorgier uden lige og nye madopskrifter 
nok ikk ligger nummer 1 på folks ønskelister, men denne her er altså virkelig god..! Fandt den vidst i Hendes Verden, den tager ingen tid at lave og har fået kæmpe ros for den begge de gange jeg har kreeret den 
+ den kan laves dagen før og så lige lunes lidt inden den serveres - total win/win..! :)

Frugtcrumble
(4-6 personer)

Arbejdstid: 20 min
Inkl. bagetid: 1 time

All you need is:

* 700 gr æbler, ca. 5-6 stk.
* 300 gr. optøede, frosne bær 
(har selv prøvet med jordbær og hindbær)
* 100 gr. sukker
* 1 vanillestang

"Dejen":
* 125 gr. smør (Becel kan også bruges)
* 200 gr. hvedemel
* 100 gr. sukker
* 1 pose mandelsplitter

Pynt: sigtet flormelis

Tilbehør: flødeskum, creme fraiche eller vanilleis

1. Skær æblerne i kvarter, fjern kernehus og stilk. 
Skær de kvarte æbler i 3 både og læg æblebådene i et smurt, ovnfast fad. 

2. Bland sukker og vanillekorn i en skål og drys det derefter over æbler og bær.

3. Smuldr smørret i hvedemel og sukker til det er som revet ost 
(Ved brug af Becel bliver konsistensen lidt anderledes/mere sammenhængende)
Bland mandelsplitter i og drys det ud over frugten. Bag kagen midt i ovnen ved 200 grader i ca. 40 min
 (eller til "dejen" er gylden) Pynt evt. med flormelis og server lun eller kold med eks. is til. 

Lad mig vide hvad I syntes om den..! :)

På billedet er det en pære/brombær-variant, dét må prøves..! :) 


Følg mig på FBBloglovin :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...