søndag den 7. april 2013

Moussaka


Står du lige og mangler inspiration til aftensmaden, så prøv denne her opskrift..! :) 


Moussaka:

(Hovedret til 3-4 personer)

* 3 auberginer
* groft salt
*Becel til stegning

Kødsauce:

* 1 stort, hakket rødløg 
* 2 knuste fed hvidløg
* 500 g hakket oksekød
* 1 dåse tomatpuré
* 1 dl vand
* salt + peber

"Topping":

* 5% mornaysauce
* havregryn

Skær aubeginerne i 1 cm tykke skiver. Drys med salt og lad dem "trække" i ca. 10 min. 
Rist dem i Becel på en pande, ca. 2-3 min på hver side.

Svits løg, hvidløg og kød i Becel. Tilsæt tomatpuré, vand, salt og peber.
 Lad saucen koge ved svag varme ca. 5 min. Smag til.

Læg halvdelen af auberginerne i et smurt, ovnfast fad. Fordel kødblandingen ovenpå og dæk med resten af auberginerne. Hæld mornaysauce over retten og drys med havregryn. Bag retten midt i ovnen i 40-50 min.

Tilbehør:

Eks. grovflutes eller den mangosalat M og jeg lavede af mango, tørrede abrikoser, 
rødløg og lidt limesaft - virkelig lækkert..!

Lad mig vide hvad I synes om det..! :) 


Følg mig på FBBloglovin :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...