søndag den 4. maj 2014

O&P


"Ååååh, sikke minder..!" - havde en fab aften med loge-tøserne i fredags - der blev, som forudset, 
indtaget perverse mængder af både ost og portvin - og der var stort set lige så meget tilbage,
 da vi var færdige, så note til mig selv: "gå knap så meget oste-amok næste gang..!" :)


Var samtidig en perfekt anledning til at få indviet en af mine julegaver fra M´s forældre 
- skiferpladen m. div. osteknive.. det er SÅ fint, men må vidst ud og investere i en lidt 
større skiferplade, for hvem kan nøjes med 2 slags oste..? :)






- lidt hjemmelavet tilbehør skulle der også til..!


Syltet valnødder:

* 150 gr valnødder
* 4,5 dl vand
* 7-8 spsk honning 
*3/4 dl balsamicoeddike
* Saft af 1,5 appelsin


Fremgangsmåde:

Kom valnødder og vand i en gryde og kog i ca. 2 min. 

Afdryp valnødderne i en sigte. Kom valnødder, honning og balsamicoeddike i en gryde sammen med appelsinsaft. Kog i ca. 5 min. Afkøl nødderne før de hældes på et lille glas og serveres.




Dadeltapenade:

* 100 gr dadler (u/ sten)
* 100 gr sorte oliven (u/ sten)
* 50 gr ristet pinjekerner

Fremgangsmåde:

Blend det hele til en lind masse - og enjoy..!




Rabarberkompot m. rød grape og peber:

* 450 gr rabarber
* 300 gr rørsukker
* 1 vanillestang
* 1/2 rød grape (skal + saft)
* 1 tsk sorte peberkorn


Fremgangsmåde:

Lad alle ingredienserne simre i en gryde, ved svag varme, i 45 min
Når kompotten har fået den ønskede konsistens, kan den overskydende saft evt. sis fra


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...