onsdag den 11. juni 2014

Mexi maxi


Åååh.. endelig har min udspilede mave lagt sig - ved ikk hvad det er ved mexicansk mad, 
men af en eller anden grund, mener mit hoved, at maven sagtens liiiige kan klare lidt mere 
(særligt når der er guacamole..!) :D 

I går havde jeg inviteret loge-tøserne på mexicansk mad
 - var en "daredevil" og kastede mig ud i et par nye opskrifter :)

(Kilde: arla.dk)

Til forret havde jeg lavet en kold, cremet avocadosuppe m. agurk og lime


Opskrift:

* 2 modne avocadoer
* 5 dl kold grøntsagsbouillon
* 1/2 agurk (skåret i tern)
* Saften fra 2 lime
* 1 spsk olivenolie
* 1-2 fed hvidløg
*salt og peber

Fremgangsmåde:

Prop det hele i en skål, frem med stavblenderen - og vupti, så er der suppe..! :)
Den tager bestemt ikk skade over at stå i køleskabet en halv times tid inden servering

Bouillon og agurk kan sagtens laves dagen før - server evt. lidt ekstra limebåde sammen med suppen
.. var også super lækkert at knuse nogen af tortillachipsene ud over..!


Faldt over opskriften HER, har dog tilpasset den lidt  :)




Hovedret: Tacotærte m. mexicansk tomatsalat 
og hjemmelavet tortillachips, salsa og guacamole


Tacotærten er LCHF og fra Jane Faerbers bog "Spis dig mæt og glad"

Tomatsalaten bestod af cherrytomater, rødløg, koriander, majs og lidt olivenolie

Salsa laver jeg ved at si væden fra 2 dåser hakkede tomater og tilføje lidt 
finthakket rødløg, hvidløg og jalapenos 

Tortillachips: pensl X antal tortillapandekager (havde brugt nogen fuldkorns) med kokosolie 
- drys med salt (og evt. andet krydderi) og bages i ovnen ved 180-200 grader indtil de er sprøde - lad dem afkøle lidt og bræk dem derefter ud i mindre stykker


Var en super hyggelig aften, hvor tiden bare fløj afsted..! 


Hvis I ligger inde med nogen gode opskrifter på noget mexi-mad, så endelig hit med dem..! :) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...